Om Discord för att ha till samtalsgrupper i riksföreningen

Du börjar med att ladda ner appen Discord antingen på din telefon eller din dator. Du skapar sedan ett konto för att kunna använda Discord. Då får du upp den här menyn där du ska fylla i din emailadress, kontots namn och lösenord.







Nästa steg är att logga in i Discord och du kommer att hälsas med en bild med ett runt plus. Jag har markerat det runda plusset med en röd ring. Jag är redan med i ett par kanaler så jag har redan några andra runda kanaler. Du kommer bara att ha ett runt plus som du trycker på.






Du kommer då att få ett val att antingen skapa en ny kanal eller gå med en befintlig kanal. Du ska välja att gå med en ny kanal.









Du kommer då att få upp ett fält där du kan fylla i den länk som du kan hitta i Riksföreningens grupp. Länken ser ut som en webbadress men är en inbjudningslänk som du ska klistra in i det här fältet. Jag har dragit en rund ring kring fältet.



Discord kan kännas litet rörigt i början och det har en massa olika funktioner men om du följer instruktionerna kommer du att bli medlem i vår samtalsgrupps kanal.

Du kommer att kunna meddela dig via textchat eller röstchat. Det står vilken som är vad. Jag hoppas att du blir medlem i kanalen så att vi kan pratas tillsammans om ditt och datt.








Populära inlägg i den här bloggen

Hormoner, klimakteriet och SLE

Om du är anhörig till någon med SLE